Ιστοσελίδα: 7 σημάδια για να καταλάβεις ότι ήρθε η ώρα για νέα ιστοσελίδα

Ιστοσελίδα: Ας υποθέσουμε ότι είσαι ιδιοκτήτης μιας παλιάς πολυκατοικίας, 30-40 ετών, η οποία από τότε που κατασκευάστηκε δεν έχει υποστεί καμία παρέμβαση.

Οι τοίχοι έχουν μαυρίσει από τα καυσαέρια, οι υδρορροές στάζουν, τα ντουλάπια έτοιμα να πέσουν κ.λ.π. Τι πιθανότητες έχεις λοιπόν να νοικιάσεις τα διαμερίσματα σου σε σχέση με μια γειτονική νεόδμητη ή πρόσφατα ανακαινισμένη πολυκατοικία? Ρητορικό το ερώτημα.

Έτσι θα πρέπει να σκέφτεσαι και για την ιστοσελίδα της επιχείρησης σου.

Εδώ βέβαια υπάρχει μια αντικειμενική δυσκολία καθώς τα σημάδια δεν είναι τόσο εμφανή όπως σε ένα παλιό κτίριο.

Και επειδή η ψηφιακή παρουσία της επιχείρησης σχετίζεται με τεχνολογία αιχμής, η οποία, by the way, αναπτύσσεται συνεχώς και με κινηματογραφική ταχύτητα, δεν είναι εύκολο για τον μέσο χρήστη να αντιληφθεί αν το website του χρειάζεται «ανακαίνιση» ή όχι.

Ανιχνεύοντας την ανάγκη

Εδώ λοιπόν έρχεται να δώσει τη λύση ο ακόλουθος μπούσουλας ερωτήσεων. Αφιέρωσε λίγο από το χρόνο σου και απάντησε ειλικρινά σε κάθε ένα από τα 7 ερωτήματα και αν στο τέλος συνειδητοποιήσεις ότι οι περισσότερες απαντήσεις σου είναι «Ναι», ε ναι λοιπόν, ήρθε η ώρα για κατασκευή νέας ιστοσελίδας. Ας ξεκινήσουμε:

1. Το σχεδιαστικό του website σου φαίνεται αναχρονιστικό;

 

Το look and feel είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας για αυτή την απόφαση.

Δώσε βάση στο layout, στα χρώματα, στα σχέδια στο format των φωτογραφιών, στο menu, στη δομή, στα call-to-actions (αν υπάρχουν).

Σου δίνουν την αίσθηση του «παλιού», υπολείπονται εμφανώς του ανταγωνισμού? Δυσκολεύεσαι να κάνεις navigate? Αν ναι, τότε έχουμε το πρώτο καμπανάκι.

2. Φαίνεται σωστά η ιστοσελίδα σου σε smartphones και tablets;

Ζούμε στην εποχή του απόλυτου mobility και κάθε απάντηση πέρα του «Όχι» σε αυτή την ερώτηση είναι απαγορευτική.

Μόνο και μόνο το γεγονός ότι πάνω από το 50% των αναζητήσεων στη Google γίνονται πλέον από φορητές συσκευές αρκεί, δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε περαιτέρω επί του θέματος.

Αν δεν «παίζει» σωστά το website σου σε κάθε οθόνη, αν δεν είναι responsive, όπως είναι ο δόκιμος όρος, είναι σαν να κλείνεις την πόρτα στο μισό σου και πλέον πελατολόγιο. Δεν είναι εποχές για να αφήνεις λεφτά στο τραπέζι…

3. Έχουν περάσει 5 χρόνια από τον τελευταίο επανασχεδιασμό?

Οι διεθνείς μελέτες είναι ακόμα πιο αυστηρές, μιλούν για αλλαγή κάθε 2-3 χρόνια, αλλά οκ, στην Ελλάδα της κρίσης ας είμαστε πιο συγκαταβατικοί και εν μέρει λογικοί.

Σε ένα κλάδο που αναπτύσσεται ραγδαία όπως το web design, εκεί που κάθε αλλαγή χθες, σήμερα είναι ήδη out-of-date, φανταστείτε τι σημαίνουν τα 5 χρόνια. Χάνεις το power σου προσφέρει η τεχνολογία και το website από digital υπερόπλο γίνεται… νεροπίστολο.

4. Αργεί χαρακτηριστικά να φορτώσει η ιστοσελίδα σου;

 

Πληκτρολογείς την ηλεκτρονική σου διεύθυνση, πατάς enter και μετά παίζεις με τις τάπες των βαρελιών, όπως η περίφημη διαφήμιση του Jack Daniels, περιμένοντας να κατέβει το content?

Αν η απάντηση είναι «Ναι», τότε το καμπανάκι της αλλαγής είναι ακόμα πιο ηχηρό. Ο πελάτης δεν έχει υπομονή, θέλει γρήγορα και εύκολα αυτό που ψάχνει. Σελίδες που αργούν να φορτώσουν δημιουργούν κακό feeling στο χρήστη και επηρεάζουν αρνητικά την αξιοπιστία και το κύρος της επιχείρησης.

Στις πλείστες των περιπτώσεων ο χρήστης βγάζει κόκκινη κάρτα όχι μόνο στην ιστοσελίδα αλλά και στην ίδια την επιχείρηση.

5. «Ιδρώνεις» για να κάνεις μια αλλαγή στο website;

Κάθε φορά που χρειάζεται να ανεβάσεις κάποιο άρθρο ή να προσθέσεις/αφαιρέσεις προϊόντα από το eshop, σε λούζει κρύος ιδρώτας, γιατί το διαχειριστικό της ιστοσελίδας είναι δύσχρηστο?

Αν ναι, τότε χρειάζεσαι επειγόντως αλλαγή. Το web είναι εξαιρετικά απαιτητικό, πρέπει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου ή το προιοντολόγιο του ηλεκτρονικού σου καταστήματος να είναι «ζωντανό», συνεχώς και πλήρως ενημερωμένο, αλλιώς το παιχνίδι χάθηκε.

Η ανανέωση του content πρέπει να είναι παιχνίδι και όχι βραχνάς. Τα σύγχρονα CMS σου δίνουν αυτό το πλεονέκτημα, θα αφήσεις την ευκαιρία να πάει χαμένη?

6. Βλέπεις την κίνηση της ιστοσελίδας να πέφτει συνεχώς;

5

Αυτή δυνητικά είναι μια ισχυρή ένδειξη για web-redesign.

Μια ματιά στο Google Analytics θα βοηθήσει ουσιαστικά προς αυτή την κατεύθυνση. Δείκτες όπως το υψηλό bounce rate ή το low number of pages per visit προμηνύουν κακά μαντάτα.

Σημαίνει ότι ο χρήστης αντιμετωπίζει δυσκολίες με την πλοήγηση στην ιστοσελίδα σου και η εμπειρία του σε αυτή δεν είναι ευχάριστη. Η λύση ακούει στο όνομα κατασκευή νέας ιστοσελίδας.

7. Αποφεύγεις να δώσεις την ηλεκτρονική διεύθυνση της επιχείρησης σε πελάτες;

Αυτός είναι πολύ σημαντικός παράγοντας και ισχυρή ένδειξη.

Το website/eshop είναι η βιτρίνα της επιχείρησης σου.

Αν εσύ ο ίδιος νιώθεις άβολα με αυτή και κατά κάποιο τρόπο «ντρέπεσαι» να την κάνεις advertise, τότε έχει έρθει η ώρα για web-redesign. Ειδικά η ιστοσελίδα θα πρέπει να ενθουσιάζει εμάς τους ίδιους, να μας γεμίζει και να νιώθουμε υπερήφανοι με το αποτέλεσμα.

Αυτό άλλωστε δεν κάνουμε σε οποιοδήποτε δυσάρεστο παράγοντα της ζωής μας? Τον αλλάζουμε…

time fornew website

Αυτά είναι λοιπόν τα 7 «θανάσιμα» ερωτήματα του web redesign.

Αν σε όλα ή σε περισσότερα από αυτά η απάντηση είναι «Όχι» τότε συγχαρητήρια, είσαι σε εξαιρετική τροχιά, συνέχισε ακόμα πιο δυναμικά την ψηφιακή ανάπτυξη της επιχείρησης σου.

Αν όμως δεν συμβαίνει αυτό τότε ήρθε η ώρα για τη μεγάλη απόφαση.

Και αυτό δεν είναι κάτι που πρέπει να σε αγχώνει, αντίθετα είναι πολύ challenging διαδικασία και, αν βρεις τον κατάλληλο συνεργάτη, το αποτέλεσμα θα σε δικαιώσει.

Αν νιώθεις έτοιμος για το επόμενο βήμα, αν θέλεις πραγματικά να απελευθερώσεις την ψηφιακή δυναμική της επιχείρησης σου…