Media Shop – Advertising on TV

Διαφήμιση στη τηλεόραση. Ο ευσεβής “πόθος” κάθε επιχείρησης, που θέλει να διαμορφώσει ένα ισχυρό brand στην εγχώρια αγορά. Ποιος μπορεί όμως να μπει σε αυτό το “τριπάκι”;

Ποιο είναι το κόστος και ποιος μπορεί να σηκώσει αυτό το φορτίο; Πάμε να δούμε κάποια δεδομένα για μια διαφημιστική καμπάνια σε κανάλια Πανελλήνιας εμβέλειας και υψηλής τηλεθέασης.

Φώτα, κάμερα, πάμε

Τα πάντα ξεκινούν από το σενάριο. Να είναι έξυπνο, “εύκολο” στην αντίληψη του μέσου τηλεθεατή τη στιγμή που τη βλέπει και χαρακτηριστικό. Τι σημαίνει λοιπόν αυτό;

Όχι άχρηστες πληροφορίες. Το κάθε δευτερόλεπτο σε μια διαφήμιση κοστίζει “πολλά” και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε στο έπακρο. Η τηλεόραση είναι brand και κύρος προς τους υφιστάμενους πελάτες μας και απέναντι στον ανταγωνισμό, αλλά και στους εν δυνάμει.

Το σενάριο, τα χρώματα, οι εναλλαγές, το μουσικό χαλί και τα γραφιστικά πρέπει να “καθηλώνουν”. Βάλε ήχο, βάλε χρώμα, βάλε φαντασία. Με αισθητική. Και φυσικά, όχι απαραίτητα με τα δικά σου “θέλω”…

Άκου τους ειδικούς, Δεν θα χάσεις, γιατί και αυτοί, δεν θέλουν να σε δουν μια φορά και μετά τέλος!

Διαφήμιση στη τηλεόραση – Πόσο κοστίζει η κατασκευή ενός τηλεοπτικού σποτ;

Θα απαντήσω, όπως ακριβώς απαντάω όταν μου κάνουν αυτή την ερώτηση. Από 1 ευρώ έως 1 εκατ. ευρώ. Όρεξη να υπάρχει και όλα γίνονται. Ωστόσο, πως ξεκινάμε μια ιδανική διαφήμιση σε ρεαλιστικές και ιδανικές συνθήκες χωρίς να “κλάψουμε” με το “καλημέρα”;

Την πρώτη φορά, κάνουμε καθαρά brand. Τι σημαίνει αυτό; “Κύριοι, η εταιρία μας είναι εδώ. Είναι αυτή και έχει αυτό το λογότυπο. Και αυτό το site. Και μπορείτε να μας βρείτε σε αυτά τα σημεία. Τελεία. Τέλος. Finito…

Σε δεύτερο χρόνο, μπαίνεις ακόμα πιο “βαθιά”, αφού σε έχουν μάθει ως οντότητα, έχουν εξοικειωθεί με την εταιρία σου και έχουν καταλάβει τι πουλάς τελικά.

Και λέω σε δεύτερο χρόνο, διότι πολλοί σκέφτονται “κάναμε ένα τηλεοπτικό σποτ, με αυτό θα πάρουμε σύνταξη”. Όοοοχι. Ο κόσμος βαριέται τα ίδια και τα ίδια. Δόξα τω Θεώ, έχει ρουτίνα στη καθημερινότητά του, δεν θέλει να ανοίγει τη τηλεόραση και να ζει το ίδιο δράμα.

Κάθε πότε λοιπόν αλλαγή spot;

Εδώ θα απαντήσω ως εξής. Ανάλογα. Πόσα κανάλια έπαιξες στο πρώτο τηλεοπτικό πλάνο, σε ποιες εκπομπές (θα μιλήσω πιο κάτω γι αυτό), πόσο καιρό.

Συνήθως τα πλάνα γίνονται σε τριβδόμαδα, για να μπορεί να ανταπεξέλθει στο κόστος μια μικρομεσαία ή μεσαία επιχείρηση.

Αν λοιπόν, ξεκινήσεις με 3 Πανελλήνια κανάλια το πρώτο τριβδόμαδο και έχεις αποφασίσει να συνεχίσεις με άλλο ένα τριβδομαδο σε τρια διαφορετικά κανάλια ή διαφορετικές ζώνες τηλεθέασης, δεν υπάρχει λόγος αλλαγής του τηλεοπτικού σποτ.

Η αλλαγή θα έρθει, όταν χρειαστεί και γι αυτό είναι οι ειδικοί εδώ.

Διαφήμιση στη τηλεόραση – Πόσα δευτερόλεπτα είναι το… ιδανικό σποτ;

Όσο πιο γρήγορο, δηλαδή μικρό, τόσο πιο ξεκούραστο και οικονομικό. Τα τηλεοπτικά σποτάκια από 8 έως 18 δευτερόλεπτα, είναι τα ιδανικά για ένα σοβαρό ξεκίνημα στον μαγικό κόσμο της τηλεόρασης. Περνάς το μήνυμα που θέλεις, κεντρίζεις το ενδιαφέρον στον τηλεθεατή και πετυχαίνεις τον σκοπό σου. Να ακούς από την επομένη της τηλεοπτικής σου καμπάνιας “Σας είδα στη τηλεόραση. Εκπληκτική διαφήμιση”.

Είπα και πιο πάνω. Κάνουμε brand σε πρώτη φάση. Αν δούμε ότι μας αρέσει το συγκεκριμένο “sport”, χωνόμαστε στα… βαθιά. Με ηρεμία πάντα.

Παράλληλη διαφήμιση μαζί με την τηλεοπτική;

Ναι, ναι, ναι. Το λέω συνέχεια. Σε όλους. Έχετε ένα σεβαστό budget. Σπάστε το παντού. Όχι μόνο σε ένα μέσο. Η επίθεση στη διαφήμιση είναι μονόδρομος κατά την ταπεινή μου άποψη.

Ο συνδυασμός πολλών διαφορετικών μέσων προβολής (διαδίκτυο, ραδιόφωνο, outdoor), κάνει ισχυρότατο το brand που έχουμε στα χέρια μας, δίνοντας του μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία.

“Άρα ρε μάστορα, πως παίζουμε μπάλα;” θα σκέφτεστε τώρα που διαβάζετε το άρθρο.

Βάζουμε κάτω το budget, τα θέλω σας, τα θέλω τους (media) και την εμπειρία μου (sic) και βγάζουμε ένα “κοστούμι” ραμμένο στα μέτρα σας.

Διαδίκτυο ναι; Ναι…

Εννοείται. Είτε μέσω ειδησεογραφικών portal (καλή ώρα σαν αυτό που διαβάζεις τώρα), είτε μέσω social media (που είναι πιο χαμηλής δυναμικής ισχυροποίησης του brand), η διαφήμιση στο διαδίκτυο κουμπώνει απόλυτα. Οι περισσότεροι που βλέπουν τηλεόραση, έχουν και ένα κινητό smartphone στο χέρι. Για φαντάσου να σε βλέπει παντού. Wow…

Ραδιόφωνο ναι; Αμέ… Γιατί όχι;

Αρκεί να έχει την ίδια ή παραπλήσια μουσική υπόκρουση και να θυμίσει ότι κάπου το έχει ξανακούσει, ξαναδεί. Ώχου… τι θέλουμε να κάνουμε στον καταναλωτή; Να τον βάλουμε να ασχοληθεί με την πάρτη μας, έστω και για λίγα δευτερόλεπτα. Αν το καταφέρουμε (που θα το καταφέρουμε) έχεις κερδίσει ακόμα έναν εν δυνάμει πελάτη. Και ο ένας φέρνει τον άλλο. Ξέρετε πως πάει αυτό…

Outdoor ναι; Ναι, υπό συνθήκες…

Outdoor διαφήμιση, θεωρείται οτιδήποτε είναι στους δρόμους, στάσεις, γέφυρες, λεωφορεία, ταξί, τρένα κτλ. Δεν είναι φθηνή. Είναι ουσιαστική όμως.

Μια καλή πρόταση και σχετικά φθηνή, είναι τα αυτοκόλλητα στις πόρτες των ταξί. Καλή περίπτωση, αν αναλογιστείς πως είναι μεν ο πιο φθηνός τρόπος προβολής, έχει και το πλεονέκτημα ότι μέσω των ταξί μπορείς να ενημερώσεις τους επιβάτες με έντυπα που βρίσκονται στα προσκέφαλα των μπροστινών καθισμάτων. Bingo…

Πάμε πάλι διαφήμιση στη τηλεόραση. Φίλε έχω budget, έχω όρεξη και θέλω να παίξω διαφήμιση στην tv. Που όμως;

Γι αυτό είμαστε εμείς εδώ πουλάκι μου. Ξεκινάμε από το τι κάνει η επιχείρησή σου και που πρέπει να την “σερβίρουμε”. Σε άντρες, σε γυναίκες, σε μαθητές, σε νοικοκυρές, σε άλλους επαγγελματίες; Σε όλους; Σε… όλους…; Χμμμ… Δεν γίνεται. Θα με βλέπεις και θα μου φωνάζεις “δεν βγαίνω μάνα μου”.

Οπότε, πάμε να τους ομαδοποιήσουμε. Και να τα βάλουμε όλα σε μια τάξη. Και αυτό λέγεται Target Group για κάθε επιχείρηση. Μην σκοτίζεστε ούτε με αυτό. Είμαστε εμείς εδώ για να αναλύσουμε, και να φέρουμε τον κόσμο που θέλετε να σας δει. Ξέρουμε ποιος βλέπει τι, τι ώρα, για πόση ώρα, με πόσο πάθος και με ποιον τρόπο. Τόσο απλά και όμορφα…

Νιώθω έτοιμος, έχω όρεξη, όραμα, budget για να κάνω το επόμενό μου βήμα. Πρέπει να πάω σε 10 μεριές για να φτιάξει άλλος το spot, άλλος το πλάνο, άλλος το banner, άλλος το σενάριο, άλλος…

Ηρεεεέεεεμησε. Πάρε δυο βαθιές ανάσες. Και τώρα κάνε μια χαλαρωτική εκπνοή. Γι αυτό είναι τα media shop εδώ. Οι διαφημιστικές πολυεργαλεία, ελβετικός σουγιάς. Έχουν τον τρόπο και τον μηχανισμό να πάρουν αυτό που θέλουν, με το πιο χαμηλό κόστος.

Για να μην μακρηγορώ… τα κάνουν όλα και συμφέρουν. Εγγυημένα και με συνέπεια. Άλλωστε, όταν “χτίζουν” ένα brand, μετά από καιρό, βγαίνουν σαν τα κοκόρια και καυχιούνται. Και καλά κάνουν. Γιατί με τον μηχανισμό τους, κάνουν μια επιχείρηση ισχυρή, άρα με περισσότερες θέσεις εργασίας, περισσότερους τζίρους, περισσότερους… φόρους (άουτς) και ευτυχισμένο και πιο άνετο τον επιχειρηματία που τους…. (πάμε πάλι)… μας εμπιστεύτηκε.

Ποιοι είμαστε εμείς; 

Είμαστε αυτοί που θα πίνεις νερό στο όνομά μας, είμαστε αυτοί που θα κάνουμε να σκιρτήσει η καρδούλα σου από αγωνία και περηφάνια, όταν θα κάτσεις στον καναπέ του σαλονιού σου για να δεις το πρώτο διαφημιστικό break που έχει μέσα τη διαφήμιση της επιχείρησης σου. Είμαστε αυτοί, που θα σε συμβουλέψουμε και θα σε προστατέψουμε.

Γιατί για εμάς, με 23 χρόνια στην πλάτη μας (και 3 δισκοκήλες) σημασία δεν έχει μια συνεργασία και μετά… μπουχός. Σημασία έχει ΜΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εφ’ όρου ζωής.

Cheers…